f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 
 





  f·p·p · m·o·h | Screeny

Poradniki

Screeny

Na pewno widzieliście bardzo dużo najrozmaitszych screenów z MoH:AA. Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś zrobić go samemu (F12), przekonał się z pewnością, że znacznie gorzej wygląda. W tym poradniku pokażę Wam, jak powinno się robić profesjonalne screen-shoty.




Wyłączanie HUDa


Najważniejszą rzeczą jest optymalne ustawienie klawiatury. Dzięki temu np. jednym klawiszem wyłączymy HUD. "Trwałe bindy" są zapisywane w pliku unnamedsoldier.cfg w katalogu main/configs. Na początek radzę wykonać jego kopię bezpieczeństwa. Dla kompletnie zielonych - skopiować plik do innego katalogu (choć niekoniecznie), aby w przypadku uszkodzenia oryginału, podmienić go kopią.


Następnie należy oczywiście otworzyć wspomniany już wcześniej plik. Notatnik niestety nie jest w stanie zachować odpowiedniego (do edycji) formatowania. Ale nie ma co załamywać rąk: najlepszym do tego narzędziem okaże sie dołączany do systemu Windows(r) darmowy program WordPad (uruchom... -> wordpad). Teraz daj otwórz :). Przejdź do folderu, gdzie jest zainstalowany MoH, następnie dla MoH:AA przejdź do main/configs, a dla Spearheada do mainta/configs. Musisz wybrać w polu 'pliki typu' wszystkie dokumenty (*.*). Pozwoli to na wyświetlenie naszego unnamedsoldier.cfg. Otwórz go.


Na samej górze może pojawić się linjka:
// generated by moh:aa do not modify
Najlepiej więc zamknij wszystkie okna (przynajmniej WordPada) i zapomnij, że kiedykoliwek próbowałeś to edytować ;). Oczywiście, nie należy się tym przejmować. Musisz jedynie uważać, żeby nie zmienić czegoś, co już istnieje (my będziemy tylko dopisywać), a wszystko będzie ok. Przejdźmy zatem do punktu kulminacyjnego.


Na początku zajmiemy się bindami. Jeśli nie wiesz, co to jest, zajrzyj na stronę 'Konsola'. Lista ich zaczyna się od:
//
// Key Bindings
//
Są tutaj zapisane wszystkie ustawienia klawiatury. Przejdź na koniec tej listy i dodaj linijkę:
bind DEL "hudon"
OK. Ale konsola przecież nie zna polecenia 'hudon'... Musimy je zdefiniować. Przejdź na sam koniec pliku. Powinno tam być:
//
// Aliases
//
Jeśli nie ma, to sam wpisz. Dalej dopisz dwie kolejne linijki:
alias hudoff "ui_hud 0; bind del hudon"
alias hudon "ui_hud 1; bind del hudoff"
Od teraz klawiszem DEL będziesz włączał i wyłączał HUD, czyli np. kompas, wskaźnik "zdrowia", celownik, itp. Możesz zastąpić DEL innym dowolnym klawiszem, który nie jest używany.




Multicapturing (?)


Mamy już usunięte zbędne napisy. Jednak ciągle ciężko jest w odpowiednim momencie zrobić screena np. wybuchu/wystrzału. Za chwilę sprawimy, że Spearhead będzie je "produkował hurtowo", tzn. będzie ich robił 20 w czasie 1 sekundy! Dzięki temu później wystarczy przejść do main/screenshots (mainta/screenshots dla SH) i wybrać najlepszy.


Pownie przechodzimy na koniec bindów. Dopisz linijki:
bind [ "cl_avidemo 20"
bind ] "cl_avidemo 0"
Tutaj upewnij się, czy klawisze te nie są już do czegoś wykorzystane. Wiele osób ustawia sobie na nie np. następną/poprzednią broń.
Po naciśnięciu '[' screeny będą "zrzucane" na dysk, zaś przycik ']' zatrzyma ten proces.




Advices


Teraz pozostało Ci znaleźć odpowiedni moment do zrobienia screena. Tutaj masz kilka możliwości. Możesz np. wejść na jakiś serwer i jako spectator robić zdjęcia. Jeśli chcesz zrobić screen skina, który sam właśnie zrobiłeś, możesz ustawić go w multiplayer options i zaznaczyć opcję force models. Dzięki temu każdy z Aliantów/Niemców będzie tak "ubrany".
Świetne screeny można też czasem zrobić w trybie single-player. Tutaj bardzo pomocne mogą okazać się kody. Najpierw wpisz w konsoli "notarget". Dzięki temu wróg nie będzie do Ciebie strzelał. Jeśli strzelisz teraz w Niemca, on wyciągnie broń i będzie się rozglądał. Tutaj przydać się może także kod God Mode - "dog". Teraz nawet postacie wirtualne będą Ci pozowały.
Osoby bardziej zaawansowane mogą spróbować podmienić oryginalny skin, pojazd, etc. na swój własny. Dzięki temu np. w załodze niemieckiego Tygrysa pojawi się Adolf Hitler :].
Ostatnią rzeczą, która wpływa na jakość screenshotów są po prostu ustawienia grafiki. Im lepsze, tym screen będzie ładniejszy. Czasami opłaca się "przegiąć" z detalami: gra będzie chodziła z fps ~4, ale screeny wyjdą wręcz rewelacyjne.

Pozostało mi już tylko życzyć Wam robienia jak najlepszych screenów. Mam nadzieję, że ten poradnik do czegoś się przydał - przynajmniej tym początkującym i nie znającym angielskiego. Tutorial ten napisałem częściowo w oparciu o tekst Wolf-Mana.

- [FPP]SavageMarine




Temat Autor Data  
Dzieki
Dzieki | Dzieki | Dzieki 05·12·2002-16:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]SavageMarine
Aktualizacja: 04·12·2002 - 11:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Piątek · 26 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.074464 sek.