f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 
 





  f·p·p · m·o·h | MoHRad | Pierwsza mapka

MoHRad

Pierwsza mapka

Pierwszy Pokój... W pierwszym okienku z lewej od gory mamy widok 3d reszta okienek to widoki 2d gorny prawy rog to widok z gory a te na dole to widoki z boku. Okienko z napisem console otwieramy i zamykamy klawiszem "o" te niebieskie dziwne znaczki w okienkach 2d to miejsca w ktorych jest kamera. Teraz jesteśmy gotowi do budowy pierwszego małego pokoju. Najpierw załadujmy tekstury, z górnego menu Textures wybierzcie np. central_europe i zaczekajcie az się zaladuja i nacisnijcie leterke "T" by pokazaly się teksturki scian. Wybierzcie sobie jakakolwiek i ponownie zminimalizujcie okno. Teraz na polu w prawym górnym rogu zróbcie podłoge, naciskajac PPM (skrot od prawy przycisk myszy, będę go urzywal dalej, podobnie LPM:) i trzymając go przecignijcie na jaka wielkość chcecie - taka duża będzie podloga. Powinno to wygladac mniej wiecej tak: Teraz nacisnijcie "Esc" by odznaczyc podłoge. Jeśli jakas ściana wam nie wyjdzie i bedziecie chcieli ja skasowac to robi sie to poprzez nacisniecie "backspace" . I w ten sam sposób zrobcie pozostale czesci pokoju (sciany i sufit). Sciany robicie oczywiscie na koncach podłogi, a wydluzyc musicie je korzystajac z widokow z boku (te dolne okienka). Zaznaczony blok chwyccie PPM za jego gorna krawedz lub troche wyrzej i trzymaj go wcisnietego przeciagnijcie na jaka wysokosc chcecie. Sufit podobnie: zrobcie taki prostakat jak podloga i na jednym z bocznych widokow nacisnijcie PPM w srodku zaznaczonego bloku i przeciagnijcie go do gory, tam gdzie sufit powinien byc. mozecie to zrobic poprzez zanzaczenie podlogi i nacisniec spacji wtedy zaznaczony element ulegnie powieleniu. U mnie wyglada to tak: Oczywiscie była prostsza droga, ale chcialem zebyscie się troche pomeczyli. Ale powiem wam drugie rozwiazanie. Zrobcie blok taki duzy jak cale pomieszczenie i nacisnijcie przycisk "Hollow", tak jak na rysunku: Oki teraz musimy ustawic pozycje startu. W tym celu odznaczcie wszystko Esc-ejpem, nacisnijcie LPM na widoku 2D i wybiezcie info>player>start lub tez axis czy allies i ustawcie to w takim miejscu, z którego chcecie zaczynac. A wiec musicie to zaznaczyc przytrzymujac wcisniety "Shift" kliknijcie PPM na tym klocku i przytrzymujac PPM przeniescie to w dowolne miejsce w pokoju. Spojrzcie ma być to cosik takiego: Teraz jeszcze potrzebne jest oswietlenie na mapie, by nie było ciemnno rzecz jasna :P. Majac jak poprzednio wszystko odznaczone nacisnijcie LPM i wybierzcie "light", będzie to taki maly kwadracik, który powinniscie przesunac na srodek pokoju, spojrzcie na sceeren: By ustawic intensywnosc oswietlenia (jak mocno ma swiecic zarowa) majac ja zaznaczone (wiecie jak to zrobic Shift+PPM) nacisnijcie klawisz "N" i w polu KEY należy wpisac slowo "light" a w VALUE jego intensywnosc (ustawienie deafult to 300), a wiec wpiszcie tam np. 270 i potwerdzcie to Enter-em. Teraz należy mapke zapamietac (File/Save) i przerobic ja na BSP, by mohaa ja odczytal. Ja do kompilacji uzywam prostego w obsludze programiku mbuldier po uruchomieniu programiku nalezy go skonfigurowac, wpisac gdzie znajduja sie nasze kompilatory mohaa - w foldeze z radiantem oraz gdzie jest nasza mapa .map po skompilowaniu mapy umieszczamy ja w folderze mohaa/main/maps/dm lub obj i powinnismy widziec mapke po odpaleniu gry w menu od gry sieciowej, folderu maps i dm oraz obj nie ma standardowo wiec trzeba je stworzyc.




Temat Autor Data  
Jak skompilowac mape
Radus 03·12·2002-01:00  
DLACZEGO
AKU 03·12·2002-07:01  
PRSZE OD POWIECIE
Aku 04·12·2002-19:00  
Odp: odp.
[FPP]SavageMarine 06·12·2002-06:01  
Mapka
Mohaa 05·12·2002-05:01  
Odp: POMOC !!!!!!!!!!!
|BB|Piter 05·12·2002-13:00  
Pomocy!!!!
max 07·12·2002-06:01  
Screeny
Xoqolatl 01·11·2002-13:00  
prosze o szybką odp.
luki 31·10·2003-22:01  
Odp: załadować tekstury
Piotrek 07·12·2004-11:02  
Skąd sciągnać reszte plików do...
Gość 06·12·2005-08:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]Adziu
Aktualizacja: 02·12·2002 - 08:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Czwartek · 25 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.083072 sek.