f·p·p · m·o·h
http://moh.fpp.pl


MoHRad

Pierwsza mapka

Pierwszy Pokój... W pierwszym okienku z lewej od gory mamy widok 3d reszta okienek to widoki 2d gorny prawy rog to widok z gory a te na dole to widoki z boku. Okienko z napisem console otwieramy i zamykamy klawiszem "o" te niebieskie dziwne znaczki w okienkach 2d to miejsca w ktorych jest kamera. Teraz jesteśmy gotowi do budowy pierwszego małego pokoju. Najpierw załadujmy tekstury, z górnego menu Textures wybierzcie np. central_europe i zaczekajcie az się zaladuja i nacisnijcie leterke "T" by pokazaly się teksturki scian. Wybierzcie sobie jakakolwiek i ponownie zminimalizujcie okno. Teraz na polu w prawym górnym rogu zróbcie podłoge, naciskajac PPM (skrot od prawy przycisk myszy, będę go urzywal dalej, podobnie LPM:) i trzymając go przecignijcie na jaka wielkość chcecie - taka duża będzie podloga. Powinno to wygladac mniej wiecej tak: Teraz nacisnijcie "Esc" by odznaczyc podłoge. Jeśli jakas ściana wam nie wyjdzie i bedziecie chcieli ja skasowac to robi sie to poprzez nacisniecie "backspace" . I w ten sam sposób zrobcie pozostale czesci pokoju (sciany i sufit). Sciany robicie oczywiscie na koncach podłogi, a wydluzyc musicie je korzystajac z widokow z boku (te dolne okienka). Zaznaczony blok chwyccie PPM za jego gorna krawedz lub troche wyrzej i trzymaj go wcisnietego przeciagnijcie na jaka wysokosc chcecie. Sufit podobnie: zrobcie taki prostakat jak podloga i na jednym z bocznych widokow nacisnijcie PPM w srodku zaznaczonego bloku i przeciagnijcie go do gory, tam gdzie sufit powinien byc. mozecie to zrobic poprzez zanzaczenie podlogi i nacisniec spacji wtedy zaznaczony element ulegnie powieleniu. U mnie wyglada to tak: Oczywiscie była prostsza droga, ale chcialem zebyscie się troche pomeczyli. Ale powiem wam drugie rozwiazanie. Zrobcie blok taki duzy jak cale pomieszczenie i nacisnijcie przycisk "Hollow", tak jak na rysunku: Oki teraz musimy ustawic pozycje startu. W tym celu odznaczcie wszystko Esc-ejpem, nacisnijcie LPM na widoku 2D i wybiezcie info>player>start lub tez axis czy allies i ustawcie to w takim miejscu, z którego chcecie zaczynac. A wiec musicie to zaznaczyc przytrzymujac wcisniety "Shift" kliknijcie PPM na tym klocku i przytrzymujac PPM przeniescie to w dowolne miejsce w pokoju. Spojrzcie ma być to cosik takiego: Teraz jeszcze potrzebne jest oswietlenie na mapie, by nie było ciemnno rzecz jasna :P. Majac jak poprzednio wszystko odznaczone nacisnijcie LPM i wybierzcie "light", będzie to taki maly kwadracik, który powinniscie przesunac na srodek pokoju, spojrzcie na sceeren: By ustawic intensywnosc oswietlenia (jak mocno ma swiecic zarowa) majac ja zaznaczone (wiecie jak to zrobic Shift+PPM) nacisnijcie klawisz "N" i w polu KEY należy wpisac slowo "light" a w VALUE jego intensywnosc (ustawienie deafult to 300), a wiec wpiszcie tam np. 270 i potwerdzcie to Enter-em. Teraz należy mapke zapamietac (File/Save) i przerobic ja na BSP, by mohaa ja odczytal. Ja do kompilacji uzywam prostego w obsludze programiku mbuldier po uruchomieniu programiku nalezy go skonfigurowac, wpisac gdzie znajduja sie nasze kompilatory mohaa - w foldeze z radiantem oraz gdzie jest nasza mapa .map po skompilowaniu mapy umieszczamy ja w folderze mohaa/main/maps/dm lub obj i powinnismy widziec mapke po odpaleniu gry w menu od gry sieciowej, folderu maps i dm oraz obj nie ma standardowo wiec trzeba je stworzyc.

--------------------------------------
Aktualizacja: 02·12·2002 - 08:01




© 2000-2001 f·p·p productions.
http://fpp.pl, [email protected]

Wyrukowano dnia 2024-05-05, 10:19, z 172.70.127.10 (172.70.127.10)
Strona dostępna online pod adresem: http://moh.fpp.pl/?pl:pages:show:394:::

DRUKUJ | Powrót