f·p·p · m·o·h http://moh.fpp.pl |
|||
Poradniki Boty jv_map Boty autorstwa jv_map zostały napisane w ten sposób, by możliwe było wydawanie im poleceń z kosnoli MoH:AA. Właściwie, to są to swego rodzaju zmienne, którym przypisujemy odpowiednie wartości. Przykładowo: jvbot_status 1 Wszystkie polecenia rozpoczynają się od prefixu "jvbot_". Może z nich korzystać jedynie administrator serwera. Istnieje możliwość wpisywania ich zdalnie za pomocą poleceń rcona (-> poradnik konsola). Należy je wtedy poprzedzić za pomocą "rcon ", np.: rcon jvbot_kickbot_team allies Dodawanie botów Teraz najważniejsze polecenia. Aby dodać boty wpisz np.: jvbot_addbot_spawn 4 Liczbę 4 zastąp ilością botów, jaką chcesz dodać. Boty automatycznie dołączą do drużyn tak, by wyrównać składy. Możesz też ustawić, by wszystkie dochodziły do tej samej strony. Dla aliantów wpisz: jvbot_addbot_team allies a dla Niemców: jvbot_addbot_team axis Na przykład, aby dodać 6 niemieckich botów, wpisz dwa polecenia: jvbot_addbot_team axis jvbot_addbot_spawn 6 Po wpisaniu komendy spawn, zmienna team się resetuje. Możesz również ustalić imię dla bota, którego zaraz dodasz. Powiedzmy, że będzie to aliant o ksywce "Captain Ranger". Wpisz po kolei: jvbot_addbot_name "Captain Ranger" jvbot_addbot_team allies jvbot_addbot_spawn 1 Pamiętaj, by użyć znaków "", jeśli nazwa ma więcej niż jeden wyraz. Taki bot nie będzie miał prefixu [BoT] przed nickiem. Usuwanie botów Jest kilka sposobów na wywalanie botów z serwera. Jeśli chcesz usunąć konkretnego, możesz to zrobić tylko bezpośrednio z serwera (nie da się przez rcona). Potrzebne będzie jego ID. Skorzystaj w tym celu z polecenia "jvbot_status 1". Gdy już poznasz jego numer, wpisz: jvbot_kickbot_id 4 W pozostałych przypadkach, możesz dać kicka botom wydając polecenia zdalnie. Aby usunąć całą drużynę, wpisz: jvbot_kickbot_team allies Wszystkie alianckie boty znikną w ciągu kilku sekund. Oczywiście dla Niemców, zastąp ostatnią część wyrazem "axis". Aby wywalić wszystkie boty, wpisz: jvbot_kickall_1 Cyfra "1" mówi skryptowi, by wykonał polecenie (podobnie jak w komendzie status). Po użyciu kickall boty będą nadal respawn-owane. Wyłączanie botów Jeśli chcesz, zawsze możesz całkowicie wyłączyć boty (zajmuje to ok. 3 sekund). W tym celu wpisz: jvbot_shutdown 1 Później zawsze możesz je zrestartować. Restartowanie botów Aby ponownie uruchomić boty, wpisz: jvbot_restart 1 Status Polecenie status powoduje wyświetlenie w konsoli serwera (nie działa u rcona) pełnej listy botów i informacji o nich. Wpisz: jvbot_status 1 Zobaczysz przykładowo coś takiego: # team state name (task) [spawner] ------------------------------------------------ 1 allies active [BoT]Dude (attackbomb) [auto] 2 axis dead [BoT]Heinrich (none) [auto] 12 axis prepare [BoT]Dangerous (none) [manual] 13 none entering [BoT]Lt. King (none) [manual] ------------------------------------------------ Przykładowo bot nr 1 jest w drużynie aliantów, jego ksywka do Dude, idzie podłożyć bombę i został dodany automatycznie. Stan bota (state) może przyjmować poniższe wartości:
Poziom trudności Można ustawić tzw. poziom umiejętności botów. Może on przyjąć wartość od 1 (najmniejsze) do 4 (najtrudniejsze). Standardowo wynosi on 2. Aby zmienić ten współczynnik np. na 3, wpisz: jvbot_skill 3 Avatary Standardowo, wszystkie boty mają nad głowami oznaczenie swojej drużyny - tzw. avatary. Aby je wyłączyć, użyj polecenia: jvbot_showavatar 0 Później można oczywiście wpisać: jvbot_showavatar 1 Wymuszanie skinów W celu uzyskania lepszej wydajności, można wymuszać modele botów (wszystkie będą miały takie same). W tym celu wpisz: jvbot_forcemodels 1 Zmiany zostaną zastosowane przy następnym "odrodzeniu" botów. Prefix w nazwach botów Standardowo boty mają dodawany prefix [BoT]. Można go dowolnie zmieniać. Np. dla prefixu '-clan-' wpisz: jvbot_prefix "-clan-" Aby usunąć prefixy: jvbot_prefix "NULL" -------------------------------------- Aktualizacja: 05·12·2002 - 17:01 |
|||
© 2000-2001 f·p·p productions. http://fpp.pl, [email protected] |
|||
Wyrukowano dnia 2024-05-05, 18:07, z
172.70.131.123 (172.70.131.123) Strona dostępna online pod adresem: http://moh.fpp.pl/?pl:pages:show:536::: DRUKUJ | Powrót |