f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 
 





  f·p·p · m·o·h | MoHRad | Kompilacja map

MoHRad

Kompilacja map

Proces kompilowania map jest bardzo prosty. Po rozpakowaniu MBuildera (w tym tutorialu korzystamy właśnie z niego), oczywiście uruchom go :-). Spójrz na główne okno (nie zwracaj uwagi na to, co jest wpisane w polach, bo do tego dojdziemy później):


Trzy pola Edit (to dla programistów ;-)) umieszczone po lewej stronie odpowiadają za dodatkowe opcje, parametry do poszczególnych etapów kompilowania. Po prawej stronie zaś są te najważniejsze, bez których uzupełnienia nie byłoby możliwe stworzenia mapy. Ich zawartość zmieniamy klikając przycisk Change, następnie wybierając odpowiedni folder i potwierdzając przyciskiem OK.

Game Directory - jak sama nazwa wskazuje, jest to ścieżka do folderu, w którym jest zainstalowany MoH:AA.

Compiler Directory - folder, w którym znajdują się pliki q3map.exe oraz mohlight.exe. Standardowo katalog, do którego zainstalowałeś MOHRadiant.

Map Source Directory - folder, w którym zapisywane są gotowe mapy. Jeśli czytałeś poradnik Konfiguracja, to będzie to: [folder z mohaa]mainmaps



Teraz kilknij na przycisku Other Options. Zobaczysz okno:


Domyślnie trzy pola rozpoczynające się od Pause są zaznaczone. Powoduje to, że po każdej z trzech części kompilacji, program będzie czekał na naciśnięcie dowolnego klawisza. Proponuję to zmienić. Pozwoli to np. posiadaczom słabszych komputerów na zostawienie ich na noc bez konieczności klikania.

Jeśli chcecie, by mapa została uruchomiona natychmiast po skompilowaniu, zaznaczcie Launch MOH:AA after compile.

Domyślnie w Commandline umieszczone są polecenia uruchamiające grę z cheatami. Czasem przy testowaniu mapy mogą one się bardzo przydać. Lepiej więc zostawić to tak, jak było.

Na koniec jeszcze trzeba wybrać typ gry. I tutaj mała uwaga: jeśli robicie mapę do multiplayera, należy ją później przenieść z mainmaps do mainmapsobj lub mainmapsdm (odowiednio dla wybranego rodzaju gry). Jeśli zaś mapka jest przeznaczona do single player, w jej nazwie trzeba dodać prefix test_. W przeciwnym razie nie usłyszycie dźwięku... Istnieje możliwość ominięcia tego prefixu, ale jest to dość skomplikowane i czasochłonne. Zainteresowanych odsyłam do poradnika Single player maps without 'test_' autorstwa Jv_map.

Jeśli wszystko już ustawiliście, zatwierdźcie zmiany przyciskiem OK. Teraz pozostaje już tylko wybrać z listy na dole po prawej mapę i nacisnąć przycisk Build map!. Otworzy się okno DOS lub w XP interpreter poleceń i rozpocznie się proces kompilowania mapy. Jeżeli zostawiłeś zaznaczone pola 'Pause', to trzy razy będziesz musiał "uderzyć w klawiaturę". Po zakończeniu okno automatycznie się zamknie i domyślnie odpali MoH:AA.

Jeśli kompilacja trwa u ciebie bardzo długo, spróbuj w opcjach VIS i LIGHT zaznaczyć parametr -fast.


[FPP]SavageMarine




Temat Autor Data  
dos
ragnar 05·12·2002-23:02  
Odp: Rspawn
Cytrus 07·12·2003-08:02  
???
Clansman 07·12·2004-15:00  
Odp: pomoc
bulider 02·11·2004-18:02  
Problem :(
Artur 01·12·2005-13:02  
Odp: pomoc
seba 01·12·2005-14:01  
Duży problem
Lukaszyk 02·11·2005-03:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]SavageMarine
Aktualizacja: 05·12·2002 - 23:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Sobota · 20 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.076567 sek.