f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 
 





  f·p·p · m·o·h | MoHRad | Drzwi

MoHRad

Drzwi

UWAGA: Ten tutorial zakłada, że potrafisz już zrobić podstawowe rzeczy w MoHRadiancie typu pokój, światła, teksturowanie itp.

Ten tutorial pokaże ci, jak do swojej mapy dołączyć drzwi, proste, zamykające i otwierające się drzwi.

OK, zaczynamy. Zrób pokój o wymiarach 512x512x512 i wydrąż go (ikonka na pasku narzędzi). Zaznacz wszystkie ściany (Shift+LPM) i daj im jakąś teksturę (moja to afrik_wall_1a ze shadera algiers). Twój ekran powinien wyglądać w ten sposób:
Przedziel pokój ścianą na pół i daj jej tą samą teksturę:
Teraz pora na drzwi: zrób "pudełko" o wysokości 104, szerokości 48 i długości (grubości) 8 (na obrazku widok z góry):
Znajdziemy odpowiednią teksturę dla naszych drzwi. Wpisz door w pole powyżej okna edycji (tego, w którym rysujesz :P ) i naciśnij Enter. Po chwili w oknie tekstur pokażą się tekstury, które stworzono po to, by służyły za drzwi. Z ciągle zaznaczonym "pudełkiem", z którego zrobimy drzwi, kliknij na teksturę, która ci się wydaje najbardziej odpowiednia (moja to frenchdoor_wood1 ze shadera central_europe). Ponieważ tekstury drzwi dla MoHAA są ździebko za duże, z ciągle zaznaczonymi drzwiami wybieramy z menu Textures -> Alignment -> Fit to face - spowoduje to dopasowanie tekstury do rozmiarów drzwi. Czasem jednak zdarza się, że np. tekstura pojawi się do góry nogami lub klamka będzie nie po tej stronie co trzeba - wtedy odznaczamy wszystko (Esc) i w widoku 3D trzymając Ctrl+Shift klikamy na stronę drzwi, na której coś nie gra z teksturami. Żeby odbić teksturę w poziomie, wybierz Textures -> Alignment -> X Flip, a żeby w pionie - Y Flip. Jeszcze jeden szczegół, żeby drzwi wyglądały realistycznie: trzymając Ctrl+Shift klikamy na tę stronę drzwi, po której znajduje się klamka i która dotyka framugi :) i nakładamy teksturę "przyframugową" :P , jeśli takowa dla naszych drzwi istnieje (w moim przypadku tak - frenchdoor_wood1side). Oto tekstury, których użyłem:
W razie potrzeby dopasowujemy teksturę do rozmiarów drzwi. Powinniśmy otrzymać coś takiego:
Nie zapomnij sprawdzić, czy klamki po obu stronach drzwi są po tej samej stronie! Teraz, gdy mamy już "obteksturowane" drzwi, "zamontujmy" je w ścianie. Przełączamy się na widok z góry (XY Top - zmiana: Ctrl+Tab) i przenosimy drzwi tak, żeby były w tym samym miejscu, co ściana. Dla pewności przełączmy się jeszcze na widok z boku i sprawdźmy, czy drzwi nie są za wysoko albo za nisko. Teraz z ciągle zaznaczonymi drzwiami naciśnij przycisk CSG Subtract () na pasku narzędzi. Spowoduje to "wycięcie" ze ściany powierzchni zajmowanej przez drzwi. Powinno to teraz wyglądać tak:
Już prawie! Teraz narysuj takie "pudełko" takiej samej wysokości, jak drzwi (pamiętaj, żeby jednym kwadratem nachodziło na drzwi od strony przeciwnej do klamki - do będą wirtualne zawiasy!). Teraz przejdź do shadera common (menu Textures -> common) i wybierz dla tego pudełka teksturę origin. Powinieneś uzyskać następujący efekt (zwróć uwagę na to, w jaki sposób "zawiasy" nachodzą na drzwi!):
Teraz, z ciągle zaznaczonymi zawiasami, zaznacz jeszcze drzwi. W oknie edycji kliknij w środku zaznaczonych pudełek prawym przyciskiem i z menu kontekstowego wybierz func -> rotatingdoor:
Taki powinien być efekt:
Można jeszcze zmienić efekty dźwiękowe (otwieranie i zamykanie). W tym celu zaznaczamy drzwi i ich "zawiasy", naciskamy N (spowoduje to otwarcie okna właściwości enitities) i w pole key wpisujemy:
doortype

a w pole value:
metal
Naciskamy Enter i N, by okienko znikło. Teraz drzwi będą brzmiały "metalowo" :P Analogicznie możemy ustawić je na drewniane - w pole value:
wooden

Nie jest to jednak konieczne - jeżeli nie ustawimy tego parametru, drzwi domyślnie będą brzmieć "drewniano" :) Teraz dodaj do swojej mapy światła po obu stronach ściany, po jednej wstaw info_player_start, zapisz i skompiluj mapę - teraz drzwi będą się otwierać po naciśnięciu klawisza użycia (domyślnie E)!



Życzę powodzenia w tworzeniu map.

Rookie One




Temat Autor Data  
Jak to ...
Mohaa 05·12·2002-05:01  
Odp: Drogi pokuj :)
|BB|Piter 05·12·2002-13:00  
Pomużcie mi
HELP ME 05·12·2002-06:02  
Odp: Sciany i sufity :)
|BB|Piter 05·12·2002-13:00  
Pytania -> Forum
[FPP]Genocide 05·12·2002-21:02  
??
bmw 01·11·2006-16:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]Rookie One
Aktualizacja: 02·12·2002 - 12:02



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Piątek · 26 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.106119 sek.